استحاله ی ذهنی

ذهن ایرانی، همچون اقلیم کشورش ملون ومتنوع است .انگار،ذهن ایرانی در بستر زمان، از حالتی به حالتی دیگر دایم در تغییر و تحول است.

استحاله ی ذهنی

ذهن ایرانی، همچون اقلیم کشورش ملون ومتنوع است .انگار،ذهن ایرانی در بستر زمان، از حالتی به حالتی دیگر دایم در تغییر و تحول است.

ایران سرای من است

شبی با خدا

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷ ق.ظ

به احتمال زیاد امشب "شب قدر" است. شب گفتگوی مستقیم و بی واسطه با خدای خالق است.شبِ قدرشناسی،رازونیازکردن و خواستن است.خدا را قدر نهیم به خاطرنعمت وجود و نعمت شب قدر که فرصت گفتگو کردن با خودش را به بندگان عطا فرمود.

پس فرصت را مغتنم بشماریم و ازخدای منان بخواهیم که:

-عناصر شناختی مان (چشم،گوش،فواد وغیره) را سالم و سالمتر سازد تا توان درست خودشناسی، خداشناسی، هستی شناسی،دین شناسی، راه شناسی ، زیباشناسی و غیره را داشته باشیم.

- عقل مان را کامل،فعال و خلاق سازد تا درست ترین تصمیمات را در لحظات بگیریم.

- ایمان مان را به خودش افزایش دهد و نهال یقین را در قلب مان به درختی تناور تبدیل کند؛ تا عمل مان صالح و خالص گردد.

- نه تنها لایه های جسمانی،روانی و روحانی مان را سالم نگه دارد،بل که لایه های سه گانه همه بیماران ودردمندان جسمی، روانی و روحانی را بهبود ببخشد ودرمان نماید.

- به مسئولان ، تصمیم سازان و تصمیم گیران مملکت مان؛ نیک اندیشی ودرستکاری ؛روحیه خدمت به مردم و عرق میهن دوستی را عطا نماید تا مسایل ،مشکلات و چالش های فرهنگی، اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و زیست محیطی موجود کشورمان هر چه زودتربرطرف گردد و سامان یابد؛ در غیر این صورت، مدیرانی نیک اندیش ترو درستکارترومردم گرا ترووطن دوست تر، روزی این کشور و این مردم گرداند.

-بندگانش را از خواب غفلت بیدار نماید و از بی تفاوتی سیاسی برهاند وروحیه مطالبه گری را در آنان تقویت گرداند؛ به خصوص در نزد مردم ایران.

-بنیاد خانواده را مستحکمتر و گرمتر نماید و زوج ها را نسبت به هم صمیمی تر و جذاب تر گرداند تا هیچوقت از هم سیر نشوند.

- والدین را در تربیت درست فرزندان شان توفیق دهد.

-اسباب ادامه تحصیل همه مستعدان را فراهم آورد.

-نظام آموزشی را در همه مقاطع درمسیری هدایت نماید که فارغ التحصیلان آن افرادی موثر،مفید و کارآمدی برای خود، خانواده و جامعه باشند.

-اسباب بچه دارشدن سهل و سریع تمامی زوج هایی را که چندین و چند سال در حسرت داشتن بچه می سوزند، فراهم آورد.البته بچه هایی سالم، صالح و ماندگار.

-اسباب ازدواج آسان و مناسب و موفق وپایدار تمامی مجردها ( ازدواج نکرده ها،مطلقه ها و همسر فوت کرده ها) را فراهم آورد.

-اسباب اشتغال مناسب،درآمدزا و پایدارهمه بیکاران و بیکارشدگان را فراهم آورد.

-معیشت نیکو و زندگی عزتمندانه وسعادتمندانه را روزی همه خانواده ها و بندگانش بنماید.

- اسباب درمان سهل، سریع و ارزان همه بیماران، مجروحان، معلولان وجان آفرینان جنگ و بیماری های صعب العلاج ولاعلاج را مهیا سازد.

- دل همه اندوهگینان و غمگینان را به شادی و نشاط منور و مزین بنماید.

-گره ازگرفتاری همه گرفتاران ( زندانیان، بدهکاران، مصیبت دیدگان وغیره) بگشاید تا زندگی توام با آرامش را دوباره تجربه کنند.

- همه مردم را ( زن و شوهر؛ والدین و فرزندان؛ برادران و خواهران؛اقوام؛ معلمان و دانش آموزان؛ اساتید و دانشجویان؛ روسا و مرئوسان؛ کارفرمایان و کارگران؛ مدیران و کارمندان؛ همکاران؛ فروشندگان و خریداران؛  سازمان ها وارباب رجوعان ؛ شاکیان ومتشاکیان؛ کارگزاران و مردم وغیره) نسبت به هم مهربان تر، منصف تروقدرشناس تر بگرداند.

- بلایا را از بندگانش دفع نماید و طعم شیرین هدایایش را به آنها بچشاند و عاقبت همه را ختم بخیرکند.

- همه رفتگان را ببخشاید و بیامرزد و روح شان را شاد و مسرور نماید.

-  درظهورحجت حق،نور چشم انبیاء و اولیاء،تعجیل فرماید...


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۷
ایران سرا

دعا

شب قدر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی